Tijdperk P.R. De Vries-25 jaar maffiajournalistiek in Nederland

Een tikkende tijdbom onder de misdaadjournalistiek in Nederland die in november 2009 afgaat. Na het verschijnen van deze publicatie kan niemand in Nederland nog meer zeggen: ”Das haben wir nicht gewust”

Een handwerk voor ieder zich zelf respecterende opleiding voor Recht, politie. Justitie, de Journalistiek en politiek.

Tijdperk P.R. De Vries-25 jaar maffiajournalistiek in Nederland.

Subtitel : ” In de ogen van Peter R de Vries heiligt het doel de waarheidsvinding de middelen.” ( bron. Michel Kraay)

Dit boek berust op twee pijlers.

Enerzijds voldoet het als het gaat om een historici overzicht het aan de zg. Wetenschappelijke criteria en anderzijds op persoonlijke meningen en ervaringen van slachtoffers van de Maffia journalistiek .

Voor het wetenschappelijke gedeelte verwijzen auteurs o.a. naar gerechtelijke uitspraken en uitspraken van de Raad voor Journalistiek en ( wetenschappelijke) Literatuur ter zake.

Dit boek beschrijft de opkomst van de Figuur de Maffia- journalist in Nederland. Een fenomeen dat nergens in de westerse wereld zo succesvol is als in Nederland.

De Figuur de Maffia journalist is ontstaan sinds de opkomst van de commerciële productie maatschappijtje en radio- en Tv-stations in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw.

Ooit zijn deze huidige media- Multinational gestart in de roerige jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Het tijdperk van de Vrije Jongens in Hilversum zoals cocaïne dealers als Dikkei Viatlie en de moord op Mathilde Willink. Het tijdperk dat een productie moeiteloos tot stand kwam met een spiegel cocaïne op de directie tafel en een pistool in de broeksriem . Waar de Amsterdamse- onderwereld kind aan huis was tussen het ontruimen van de roemruchte Kraak panden als Groote Keyser

De Productie maatschappijen van Knokkers en ander gespuis.

Uit deze poel van verderf zijn de Maffia- journalisten groot geworden. De meest succesvolle is het verschijnsel P.R. de Vries. Hij mag met recht de padre de familia genoemd worden van de Figuur de Maffia journalistiek.

Dit boek geeft voor het eerst een Historisch overzicht van ”wandaden” P.R. de Vries.

De volgende dossiers passeren chronologisch de revue: Actueel, Klaas Bruisman, de Fake ontdekking van Fransie Trubo te Zuid- Amerika, De Heineken ontvoering, Cor van Hout, Steve Brown, De gestolen Floppy Affaire Zwolsman/ Ovj. Vallente / P.R. de Vries ( De Vries strafrechtelijk ter zake veroordeelt), De Dankert sexs e-mail affaire( Inval Nationale recherche bij Dankaart) – Deventer Moordzaak,- Sweeney – Louis Hageman, – De Nuenense arts Edwin ten W  (http://www.ad.nl/binnenland/article1226994.ece) Joran van der Sloot,- Ruud Prins

Ook geeft dit boek als eerst een kijkje achter de schermen bij P.R,. de Vries zijn redactie:

Drugs,vreemdgaan,moordenaars en mishandeling achter de schermen bij P.R.de Vries.  ( zie: http://stevenbrown.web-log.nl/stevenbrown/2008/12/de-stiekeme-wer.html )

Het geeft een onthutsend beeld van een verborgen keiharde criminele wereld waar de Maffia en kijkcijfers de scepter zwaaien. Een wereld die kost wat kost voor de doorsnee kijker duister moet blijven

Daarnaast komen ook nog vele andere ”journalisten” aanbod , die wat de auteurs betreft gerekend mogen worden tot de Figuur de Maffia- journalistiek.

Tot slot tracht dit boek een verklaring te geven waarom de Figuur de Maffia uitsluitend in Nederland zo succesvol is.

De reguliere pers en justitie en de politiek hebben volgens de auteurs door hun passieve en soms ronduit laffe houding daarbij een grote rol gespeeld.

“Zelfs in de politieke verslaggeving ziet men dat er veel kritiek is op de media: De media hebben zo’n manipulatieve kracht dat ze het juridisch proces diepgaand kunnen beïnvloeden. Veel politici delen de angst voor journalistieke sensatiezucht. Als politici, die haast als professionals te zien zijn, qua omgang met de pers, al bang zijn voor journalistieke sensatiezucht, hoe bang moeten wij, gewone burgers die haast nog nooit een camera van dichtbij gezien hebben, dan wel niet zijn, om door agressieve vormen van journalistiek, zoals reality-TV, overvallen te worden? ( bron:Puinhopen van de pers. Pagina 114, 115)

Waardoor de Onderwereld in Nederland voor een groot deel sinds 1980 tot heden het beeld bepaald m.b.t. de misdaad op de buis.

Het boek leest nagenoeg als een Maffia- misdaad roman!