Irritante intransparantie van T-Mobile

madbello QR-code met ava 1038Ik ben zo lang ik een mobiel heb een tevreden klant van T-Mobile, en dat is lang. Altijd gekregen wat ik wou hebben en wat bij me paste op dat moment, maar sinds de laatste keer dat ik mijn abonnement wou verlengen merkte ik dat de site veranderd was en niet meer zo makkelijk kon krijgen wat ik wou hebben, terwijl het er wel was, kan je hier lezen: Fucking T-Mobile, maar dat terzijde.

Update 18:18: ”Ik wil het zo afspreken dat je deze maand deze bundel kunt gebruiken tegen de kosten die je normaal betaalt voor 250MB. Als je mij een seintje geeft op het moment dat je nieuwe bundel ingaat dan zal ik dit weer omzetten :)” Nou, dat vind ik een hele nette en bedankt Ruben van T-Mobile 😀

Gisteren wou ik mijn MB’s aanvullen in verband met aanstaand weekend. Night at the park en Parkpop in het zuiderpark en ondanks dat je daar gratis wi-fi hebt, wat in het algemeen best traag is met zo veel mensen, leek me handig om op het vele snellere 4G netwerk te kunnen om wat LIVE Facebook streams uit te zenden, en dat kost data. Aangezien ik maar een heel klein en goedkoop abonnement heb van 7,50 euro, 50 belminuten en 250 MB’s per maand, waar ik meestal meer dan zat aan heb, leek me verstandig om wat gigabytes bij te kopen, wat ik wel vaker heb gedaan in het verleden, dus even kijken in mijn T-Mobile app, maar daar kon ik die functie niet meer vinden, behalve vaste maandelijkse bundels. Thuis op de site van T-Mobile gekeken, maar ook daar kon ik het zo snel niet vinden, dan maar zoeken op de veel gestelde vragen en het forum, helaas ook daar kon ik geen nuttig informatie vinden.

Lees het hier na de klick verder:

Dan maar contact opnemen met de altijd zeer vriendelijke helpdesk. Was verbaast dat je tegenwoordig telefoonkosten in rekening worden gebracht als je iemand aan de lijn wilt hebben, maar gelukkig kan je vragen via Facebook: een dag wachttijd, via Twitter: ruim 6 uur wachttijd, via mail: 10 dagen wachttijd, dan maar chatten: ½ uur wachttijd, waar ik snel en naar tevredenheid ben geholpen en die medewerken er ook niets aan kunnen doen dat T-Mobile een ander beleid heeft ingevoerd om diensten aan te bieden.

Het zit zo: Vroeger kon je wanneer je maar wilde je MB’s aanvullen. En die MB’s werden opgeteld aan die van je abonnement. Maar nu kan je MB’s alleen aanvullen als je eigen MB’s op zijn, of via de helpdesk natuurlijk, maar dat ik wat mij betreft omslachtig. Ik vind het gek dat je pas kan aanvullen als het al op is en dan ook te laat voor je een waarschuwing SMS van ze krijgt, al een keer eerder meegemaakt toen ik een nieuwe mobiel had en nog niet ingesteld dat back-up alleen via wi-fi te doen, ruim 50 euro extra kosten, en dat was toevallig ook in het feestgedruis van Parkpop waar je niet op een SMS let en laat staan dat je dan daar op een event MB’s gaat kopen. Dus deze keer dacht ik dat issue voor te zijn.

Dus nu moet je minimaal een ½ uur wachten op een helpdesk medewerker om je MB’s aan te vullen. Binnen 5 minuten was het geactiveerd, maar ineens valt mij deze zin in hun mail op: ”De Voordeelbundel kunt u maandelijks zelf aan- en uitzetten op My T-Mobile.” Dus toch een verkapt abonnement, als je het te laat vergeet uit te zetten hang je er nog een maand aan, kijk! Daar vind ik nou wat van…

Maar wat schets mijn verbazing!!! Ik had voor deze maand nog 111 MB over van de 250, dus je zou verwachten dat mijn totale MB’s nu op 2111 zouden staan, maar wat hebben die flikkers VAN T-Mobile gedaan! T-Mobile heeft de gebruikte MB’s van afgelopen maand gewoon afgetrokken van mijn net aangekochte 2GB bundel en de 111 die ik nog overhad zo maar laten verdwijnen. Dus T-Mobile heeft 250 MB’s van mij verduisterd, of ben ik gek geworden en zie ik iets over het hoofd?

En hoe het allemaal werkt? Dat zal vast ergens in de algemene voorwaarden van T-Mobile staan verpakt in bijna juridische taal, die informatie is in ieder geval niet makkelijk te vinden en laat staan makkelijk lezen, dus 4 dagen afwachten als de maand over is en zien of het bundel van 2GB niet toevallig gelijk loopt met mijn abonnement, dan zou je namelijk dubbel genaaid worden.

Ik vind dit nieuwe beleid van T-Mobile een bewuste poging om consumenten een loer te draaien. Extra geld verdienen op de onoplettendheid en vergetelheid van de consument, gewoon een hele doordachte en stiekeme manier om zaken te doen. Maar misschien zie ik het verkeerd en heb iets over het hoofd gezien. Maar stay tuned, ik zal jullie op de hoogte houden wat voor eigen leven deze extra 2GB bundel gaat leiden.

Het grappige is dat ik gisterenavond op Twitter mijn ongenoegen uitte, en een paar minuten later reactie terug kreeg van T-Mobile USA, dat dan weer wel! 😀

Gedeelte van het Chattranscript met T-Mobile

Engin: Dank je, wat voor een mb aanvuller wil je hebben dan
Mike Di Bello: Wou eenmalig 1GB
Mike Di Bello: Of 2GB voor aanstaande Parkpop…
Engin: Ok als je het goed vindt ga ik dit voor je regelen
Engin: Met korting 🙂
Mike Di Bello: Vroeger kon ik die zo via mijn app bestellen en aanvullen.
Mike Di Bello: Hoe veel kost 1GB?
Engin: 1GB kost exact te zijn 12.12 euro, maar ik kan hem voor je aanzetten voor 10.60 euro
Mike Di Bello: Is goed, kan ik dan gelijk 2GB kopen? Mijn bel tegoed loopt over 5 dagen af. Hopelijk kan ik deze bundel wel voor een maand meenemen. toch!? 😉
Engin: Ja hoor dat kan. 2GB kan ook. Die kost 16.67 euro
Mike Di Bello: Is goed, doe maar 😀
Engin: Prima
Mike Di Bello: Maar hoe kan het dat ik het niet kan vinden in mijn app van t-mobile?
Mike Di Bello: En ook niet via de site…
Engin: Durf ik zo niet direct te zeggen. Wellicht dat je bij aanvullers heb gekeken. Die is nog niet zichtbaar voor je, omdat je je huidige bundel nog niet hebt opgemaakt vandaar
Mike Di Bello: Kan wel mijn abo aanpassen en van alles nog wat, maar geen mb-aanvullen. Weet je misschien waar die functie precies zit? Op site of app? 😉
Engin: Je kan die functie pas zien zodra je je mb’s hebt verbruikt Mike
Engin: Dat is nu nog niet het geval, vandaar dat je het dus niet kan zien
Engin: Is mijn uitleg tot zover duidelijk?
Mike Di Bello: Niet handig, als je te veel gebruikt is het meestal dan te laat voor je een sms krijgt. Je kan er beter voor zijn toch?
Mike Di Bello: Ja je uitleg is oke 😉 Nog bedankt en werk ze…
Engin: Ik snap je logica hoor, maar zo hebben ze het bedacht..
Engin: Dank je. Bundel is aangepast. Ik wens je nog een fijne avond verder
’Mike Di Bello’ verbinding verbroken (’Afgerond door eindgebruiker’).

Reageren met je Facebook:

MADBELLO
Geschreven door de Web Connector, Watcher, Goeroe, internet expert en margeblogger. Gewoon een Haagse/Italo dyslectische allochtoon die het leuk vind om te internetten. Voor contact kan je me het beste mailen naar:
madbello@gmail.com
MADBELLO on EmailMADBELLO on FacebookMADBELLO on FlickrMADBELLO on GoogleMADBELLO on InstagramMADBELLO on LinkedinMADBELLO on PinterestMADBELLO on TumblrMADBELLO on TwitterMADBELLO on VimeoMADBELLO on WordpressMADBELLO on Youtube

Maak mij blij en geef reactie :D