Twitter is niet meer of minder dan een goede gedoseerde LSD ervaring. En misschien nog verslavender en vervelender dan TV kijken en de prijs is er ook wel naar. Tweetlejuice brrrrrrr 😆 via
Twitter & LSD – 25 Similarities
Twitter is een reis, is het niet? Het is de damndest ding: hoe kan een dergelijke minuscule dosis van 140 tekens worden disrupter? Twitter is snel, het overnemen van de wereld in onvoorspelbare manieren. Wat was eens een side-project, een soort van laboratorium-experiment, is nu seeped in het publieke domein en dagelijks meer en meer mensenstruikelen tweeting. Twitter is het beïnvloeden van onze cultuur in dezelfde mate dat LSD-25 was een verschuiving in de culturele tektoniek. En er is geen zekerheid over waar de reis wordt geleid.
In herinnering aan Fiets Dag, En detrippy week dat Twitter heeft gehad, hier is een lijst van 25 gelijkenissen tussen Twitter en LSD:
- Tijd Vervorming. LSD verandert gebruikers percepties van tijd. Wat lijkt een minuut daadwerkelijk kan worden uur. U kunt besteden een hele dag op Twitter denk je alleen besteed 20 minuten tweeting, alleen om uit te vinden de hele dag weg.
- Mind-verandering. Afhankelijk van wie u de links volgen en u klikt op Twitter kan worden als een spreekwoordelijke Rabbit Hole. Veel gebruikers uitdrukkelijke veranderingen in hoe ze met anderen on line. Zij beweren vaak worden blootgesteld aan nieuwe bronnen van informatie die ze anders nooit zouden hebben ondervonden zonder Twitter. Net als alledaagse ervaringen kunnen verschijnen fantastische kunststofglas terwijl LSD, zo kunnen de ervaringen van andere triviale stukjes informatie verschijnen mind-breiden. De “caleidoscopisch spelen” van de tweets en links kan een eigenaardige verhoogd gevoel van veranderd bewustzijn. Het heetContinuous Partial Attention.
- Een gevoel van universele aansluiting. Gebruikers vordering om te worden aangesloten “op een manier nooit gevoeld vóór”. Of op LSD of Twitter, gebruikers waarschijnlijk volgen mensen die ze anders nooit zouden ontmoeten, laat staan “volgen”.
- Eenheden van de administratie. LSD:microgram. Twitter:microblog.
- Formulering.We kunnen nog niet vertalen van het Maleis naar het Nederlands.
- Toedieningswegen.We kunnen nog niet vertalen van het Maleis naar het Nederlands.
- San Fransisco. Albert Hoffman kunnen gesynthetiseerd eerste LSD-25 in Zwitserland, maar San Fransisco werd de kleurrijke hoofdstad van het zuur revolutie.Grateful Dead-adres: 710 Ashbury Street, San Fransisco, CA 94117. Twitter Inc ‘s-adres: 539 Bryant St., Suite 402 San Francisco, CA 94107.
- Bad Press. Twitter ontvangt veel populaire aandacht met verhalen gericht op de gevaren. LSD geconfronteerd soortgelijke publiciteit. Het merendeel van de slechte pers is gegrondvest opslecht onderzoek en sensatiezucht.
- Celebrity Gebruikers. LSD: Cary Grant, Peter Fonda, Timothy Leary, Paul McCartney; Twitter: Shaq ( @ The_Real_Shaq), Stephen Fry, Kelso (@ aplusk), en nu @ Oprah (die van nog niet lijkt te wordenveel van een gebruiker). Beide LSD en Twitter hadden hun band van pied-pipers ook: @ ChrisBrogan en @ Pstachio
- Vorderingen van het therapeutisch gebruik. LSD: is en blijft te worden gebruikt in onderzoek. Twitter: de gebruiker dat het kan zorgen dat u eenbeter persoon.
- Bedreiging voor de inrichting. Veel gevestigde instellingen bekeken LSD als een bedreiging voor de nationale veiligheid, aan beschaving en als een beschadiging van invloed op de jeugd. Twitter ontvangen soortgelijke aandacht. Twitter, in een mate, is verstoring van Google en traditionele media. Zelfs het Amerikaanse leger beschouwt het als een potentiëleinstrument voor terrorisme (dat kan).
- Culturele Verstoring. LSD veranderd hoe mensen gekleed, meegedeeld en ervaren de wereld. Twitter is verstoren hoe mensen gebruiken het web, hoe ze met elkaar communiceren en hoe zij hun leven.
- Cult-achtige evangelisatie. Voorstanders van LSD gevestigd cultish stammen van quai-religieuze verhoudingen. Twitter gebruikers evangeliseren zijn voordelen en vaak boos als mensen buiten hun stam “don’t get it” of bash de dienst.
- Gemeentelijke bijeenkomsten. LSD:Menselijke be-ins. Twitter:Tweetups.
- Gevaar. Struikelen in de verkeerde instelling heeft gekregen een aantal arme zielen gedood, hetzij door suïcidale paniek of dodelijke ongevallen onder invloed. Op Twitter, sommige arme dwazen hebben verloren hun baan.
- Nieuwe Lingo. Net zoals LSD gebruikers hun eigen volkstaal, Twitter gebruikers zijn geëvolueerd hun eigentwords.
- Onvoorspelbare gevolgen. Men weet nooit hoe iemand met reageren op struikelen of tweeting. Veel hangt af van de persoonlijkheid, set en setting.Een unfollow op Twitter kunnen induceren gevoelens van sluikstorten, wanhoop en paranoia in sommige gebruikers.
- Braindrain. De resterende effecten van LSD kan duren na een twaalf uur durende reis. Gebruikers vaak verslag van een gevoel van “brain-drain. Twitter-gebruikers vaak verslag vergelijkbare ervaringen van de dag na tweeting wekenlang einde.
- Verstoord gevoel van eigenwaarde. LSD-gebruikers zien vaak zelf anders, ofwel als een inflatie van hun ego-zelf of een deflatie van eigenwaarde. Twitter kan eveneens leiden gevoelens van vervormde gevoel van eigenwaarde. Voor sommige een Retweet kan een piek ervaring.
- Gebruikers Weergave volslagen krankzinnig aan niet-gebruikers. Bij het uitleggen van de LSD-ervaring voor mensen die nog nooit uitschakelt, LSD gebruikers eruit ijlend Lunatics. Hetzelfde met Twitter-gebruikers.
- Woorden onvoldoende Beschrijf de ervaring. ‘NUFF gezegd.
- Serendipity. De kracht van LSD en Twitter werd ontdekt tijdens het werken op een ander project. Albert Hoffman op zoek was naar een uterotonic terwijl werken bij Sandoz Laboratories. Op 16 april 1943 dat hij per ongeluk inslikken van de stof en inadvertantly ontdekte de ongewone effecten, vervolgens experimenteren met haar psychedelische bevoegdheden. Evan Williams was op zoek naar eencollaborative tool tijdens het werken bij een bedrijf podcasting odeo Inc toen hij ontwikkelde een idee voor de actualisering van zijn vrienden.
- Rock Stars (Muziek). Yep, de meeste rock sterren waar op zuur. Kijk watNIN doet nu.
- Valse beloften van het paradijs. Hunter S. Thompson op Timothy Leary’s gebrekkig denken over LSD:“Al die pathetically graag acid freaks die dacht dat ze zou kunnen kopen vrede en begrip voor drie dollar een hit“. De pied-pipers van LSD verkocht het verkeerde idee dat het kan een ticket kopen in een hemels paradijs. Welk goed LSD kan hebben aangeboden de wereld was gemangeld door de illusies die zo vaak worden veroorzaakt door overhype. Twitter geconfronteerd met een soortgelijke uitdaging. De huidige golf van marketing goeroes die belofte marketing-heil zal blijken even teleurstellend te veel. Twitter heeft een plaats in de marketing. Helaas zullen er velen die niet weten waar het is.
- De wereld: nooit hetzelfde. LSD, voor goed of slecht, eeuwig veranderde de loop van de geschiedenis. Het heeft geholpen om los van een meestal gespannen cultuur en kwam in een tijd van grote culturele omwenteling. Twitter is versoepeling van (sommige) corporate culturen door het afbreken van de muren van insular culturen. Het verstoren van Google (Google “Pistachio” en zoek uit wat ik bedoel). Twitter is het veranderen van de manier waarop we verbinden, samenwerken en communiceren. Het is ook ushering een nieuw paradigma voor hoe we de interface met het web. Net zoals LSD toegevoegd een andere dimensie aan de manier waarop we dingen waarnemen, Twitter is het aanbieden van een nieuwe lens die te bekijken via het web.
Het doel van deze lijst is om plezier te maken en niet te vergoelijken het gebruik van LSD of zelfs Twitter. Beide LSD en Twitter zijn potente agenten van verandering. Ze hebben elk de beloften en gevaren van een heerlijke nieuwe wereld. Maar laten we niet te serieus nemen ofwel:
Drugs worden niet tonen u de waarheid. Drugs alleen laten zien hoe het is om aan de drugs. —Brad Warner
Hetzelfde kan worden gezegd van Twitter: het zal u niet de waarheid. Het net biedt u een nieuwe manier om het uit. Maar de inspanning moet komen vanjij, Niet een middel of glanzende nieuwe speeltje.
Twitter is onze tijd de LSD. Tune in, schakelen en Tweet uit.