Het Ik Kies Bewust-logo op producten is niet meer dan een wassen neus. Alweer een logo en commercieel product om mensen te belazeren, dat vermoeden heb ik altijd al gehad en ook hier op werkschuwtuig.nl bevestigd : Hoe calve ons belazert.
Wat zijn de normen en waarden van ik kies bewust ? Mijn principe is altijd zelf de kleine lettertjes lezen en mijn norm is in principe wat de natuur ons geeft uit de eerste hand en hoe meer het bewerkt is hoe minder goed het eigenlijk is. Veel calorieën hoeft per definitie niet ongezond te zijn en het is maar net waar en hoe die calorieën zijn samen gesteld en in vele gevallen worden producten gezoet met kunstmatige zoetstoffen, dus weinig calorieën waardoor het toch het Ik Kies Bewust-logo krijgt opgestempeld en zo zijn er vele kunstmatige manieren om voedsel te bewerken tot zogenaamd gezond voedsel. Ik vraag mijn altijd af wie o wie hier in de maling probeert te nemen of zijn mensen echt onbewust ? Ik Kies Bewust ? en kijk ook op het weblog van werkschuwtuig.nl een mooi, interessant bewust blog.
11 gedachten over “Ik Kies Bewust = geen bewuste keuze”
Reacties zijn gesloten.
Nog steeds geen volledige reactie van Calvé, maar wel een nieuw stuk. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn met de pindakaas dan je denkt…
Frank’s last blog post..Hoe Calvé ons belazert (2)
En ondertussen wacht ik nog steeds. Ik krijg om de zoveel tijd een mailtje dat ze meer tijd nodig hebben. Blijkbaar zit ik met mijn vinger op een flink zere plek. Volgende week follow op, reactie of geen reactie van Calvé!
Frank’s last blog post..Zal Bos het gristelijk schip laten zinken ?
Insgelijks!
@Frank : Be benieuwd, nog een fijne 2de kerst dag.
@madbello, absoluut. De eerste reactie is zo ridicuul dat ie om nadere uitleg vraagt. Zodra het antwoord daarop binnen is, komt er een follow-up 🙂
@ Frank : Ik ben benieuwd wat de reactie was, kom er een nieuw item over ?
Even een kleine update. Eerste reactie van Calvé binnen. ‘Doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Binnen 14 dagen reactie’.
@Madbello die extra winkeltijd klinkt bekend :p En sneller dan Calve, ik wacht nog steeds op reactie 😉
@ Robert Irving III : Ik lees alles wat ik niet ken en dat kan soms weleens 15 minuten extra winkeltijd bezorgen.
@ Frank : Jij bent snel 😉
Robert, getuige het enorme succes van het IKB-logo denken de meeste mensen daar helaas toch anders over. Bovendien verwarren mensen ‘minder ongezond’ met ‘gezond’ en kloppen de gemaakte claims vaak niet (helemaal). Blindstaren op een logo is gewoon een slecht idee en het wordt tijd dat mensen dat eens gaan beseffen 🙂
jaaaaa ik geloof dat toch niet. altijd zelf nadenken inderdaad.. maar er zijn natuurlijk mensen die er wél op letten.