Het gezwel dat Gaston Starreveld heet

Het prototype van de gezellige en joviale Nederlandse kale gezette man en halve vinex tokkie

Kan reclames makkelijk hebben, ze irriteren mijn niet zo en zap ik ondertussen lekker verder en je weet waarvoor ze zijn gemaakt. Maar alleen de reclame van de laatste weken van Gaston voor de postcodeloterij zijn voor mij hypnotiserend waardoor ik niet eens meer door kan zappen, zit versteend naar die kop van Gaston Starreveld te staren met mijn mond bijna open, die mimiek van hem en die blik in die ogen roepen in mij een diepe haat en verafschuwing voor deze kale meneer. Heb ik niet vaak en zeker niet zo sterkt, het prototype van de gezellige en joviale Nederlandse kale gezette man, een halve vinex tokkie met een semi-intellectuelen retro bril die hem slimmer en betrouwbaar maakt dan hij eigenlijk is. Gecamoufleerde white trash die je het vertrouwen moet winnen om wanstaltelijke weerzinwekkende producten aan de man te brengen zo als de postcodeloterij.

Een loterij waar heel Nederland ongewild aan mee doet, of je het wil of niet. Zelf zonder dat je ooit een lot heb gekocht kan je de gelukkige winner zijn van een dikke vette prijs, alleen je krijg het niet uitgekeerd als je geen lot hebt gekocht of je maandelijks je laat uitmelken. Het is gewoon pure emotionele chantage die speelt met onderbuik gevoelens die diep zijn geworteld in de Nederlandse samenleving, veronderstel dat je buurman een dikke prijs wint en hij een nieuwe auto koopt en jij niet!? En dat in een land waar het gras bij de buren altijd groener is. En Gaston Starreveld is daar een van de gezichten er van.

Opzicht niet erg, alleen zijn lichaamstaal komt niet over met de boodschap die hij draagt, zijn ogen spreken totaal iets anders, net of hij niet lekker in zijn vel zit, als een pop die gebaren maakt omdat het aan hem gevraagd word te doen, de spreekpop van de commercie. Wie wil er de kans missen op die berg 25.000 euro’s en die scheepsladingen BMW’s? Die Gaston doet net of je het krijgt als je een of meerdere loten koopt, maar die ogen spreken dat hij weet miljoenen mensen in de maling te nemen en dat ze newer en nooit een prijs van betekenis ooit zullen ontvangen. Haat die reclame en tevens deze man die ik niet ken.

Ik kon de reclame die ik bedoel even niet vinden, maar deze komen ook aardig in de buurt, al zit hij daar beter in zijn vel en er dik bovenop ligt dat hij het daarvoor doet. En gek dat hij geen bloemetje krijgt!?

Reageren met je Facebook:

MADBELLO
Geschreven door de Web Connector, Watcher, Goeroe, internet expert en margeblogger. Gewoon een Haagse/Italo dyslectische allochtoon die het leuk vind om te internetten. Voor contact kan je me het beste mailen naar:
madbello@gmail.com
MADBELLO on EmailMADBELLO on FacebookMADBELLO on FlickrMADBELLO on GoogleMADBELLO on InstagramMADBELLO on LinkedinMADBELLO on PinterestMADBELLO on TumblrMADBELLO on TwitterMADBELLO on VimeoMADBELLO on WordpressMADBELLO on Youtube

5 gedachten over “Het gezwel dat Gaston Starreveld heet”

  1. Iedere debiel die denkt dat dit soort loterijen er voor hun zijn mogen zich direct laten opnemen bij de eerste de best parnasia instelling. Zelf doen wij er niet aan mee (behalve met oud en nieuw een soort traditie om een straatje te kopen). Maar mocht er ooit een leuke prijs opvallen en die kale bloedworst staat aan me deur dan heb ik voor mezelf al helemaal bedacht wat ik ga doen. Ik zou heel droog in de camera zeggen “ja leuk extratje dit bedrag” meer niet. Gewoon om die kale biljartbal lekker te jennen met ze overdreven happy gedrag.

    1. Dikke kans dat je shot er uit word geknipt 🙂 7 jaar geleden heb ik echt alles opgezegd, postcodeloterij, bankgiroloterij, staatsloterij en de lotto, dat scheelt een bom duiten. Tegenwoordig doe ik het met collega’s voor 10 euro per maand een hele berg staatssloten met zijn tienen. Dus als we winnen zijn we allemaal blij.

  2. Goed geschreven stuk, Mike!
    En inderdaad is de “non verbale communicatie” van Gaston “niet congruent” met de boodschap die hij vertelt. Deze “profiler” ziet dan meteen dat zijn boodschap niet klopt, qua hart, qua bezieling….en qua inhoud!!
    Geef het volk religie én tombola’s, hebben ze tenminste nog een sprankje hoop!!

    1. Heb ik niet vaak dat er haat gevoelens bij reclame opkomen, hoewel! Die van ah kriebelen ook aardig, maar die kan ik redelijk relativeren en ze zijn oubollig, maar die van de postcodeloterij zijn echt plat commercieel en heel gemeen.

Maak mij blij en geef reactie :D