Rijden op lucht toekomst?

Het is geen toekomst en ze rijden al op de luchthavens Schiphol-Oost en het Parijse Charles de Gaulle.
Richtprijs 6000 euro. Tanken kost een halve Euro per 100 km, en duurt anderhalve minuut aan een persluchtvoorraad en heeft een maximum snelheid van 70 km per uur. De ideale stadsautootje met fun factor en niet te vergeten dat je het met een joystick moet besturen. De andere modellen zijn eigelijk veel mooier en binnen een paar jaar leverbaar: aircars.tk

airpod23

Eigenlijk ongelofelijk dat met deze simpele schone techniek nauwelijks tot niets mee word gedaan en ook niet door de politiek word gestimuleerd, terwijl dit een stuk schoner en goedkoper is dan rijden met een elektrische auto en de fabricage en afval van een lithium-ion-accu alles behalve milieu vriendelijk is, buiten dat een elektrische auto opladen 2,5 tot 10 uur duurt.

Persoonlijk ga ik voor de ONEFLOWAIR 😉

Inspiratie bron : mindz.com

6 gedachten over “Rijden op lucht toekomst?”

  1. Het is toch logisch dat die er niet door komt?

    Het is net als de auto die op water kon/kan rijden.

    Wordt puur genegeerd door overheden, want het kost teveel aan inkomsten!

    Groen is prima, zolang het maar niks kost….

    <abbr>Geertje’s last blog post..Dag van het Park 2009</abbr>

  2. Ik snap ook niet dat ze elke keer beginnen over het uiterlijk van die auto. Wat de FUCK, het is een auto die op lucht rijd.

    En wat kan het mijn verdommen hoe ik van A naar B kom, dit is behoorlijk schoon en ik word niet door de politiek en de lobby in mijn reet genaaid.

    Dit moet zo wie zo als standaard ingevoerd worden als stads vervoer middel. Punt uit !

  3. Geinig karretje; ik zou er wel in durven rijden als dit soort tuutjes in productie worden genomen maar ik sluit me aan bij de bovenstaande mening van actiefront ; de overheid en ook een groot aantal van die (niet geregistreerde) 15.000 lobbyisten in Brussel, die werken voor de olie- en gasindustrie, hebben andere belangen. Namelijk eerst alle olie- en gas verbruiken, incl. de bekende accijnzen, en dan pas nadenken over iets anders. Of er moet besloten worden dat er ook accijns wordt geheven op lucht, inclusief de hoeveelheid de we per dag inademen? Ach, wie weet in 2020?

  4. Logisch dat luchtauto's niet worden gestimuleerd door de overheid, want op lucht is het moeilijk accijns heffen! Ook zijn vele revolutionaire uitvindingen op dit gebied in het verleden opgekocht door Shell en Esso om te voorkomen dat hun broodwinning verloren gaat!

Reacties zijn gesloten.