Per Direct je abonnement T-Mobile & Vodafone opzeggen ?

NU is het makkelijker dan ooit, nu of nooit.
Dit zou theoretisch moeten kunnen, aangezien T-Mobile en Vodafone in opspraak zijn geraakt door dat ze jouw privé SMS verkeer naar de AIVD (Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) doorsluizen en daarmee zwaar in overtreding zijn. Lees maar : blog.iusmentis.com
In dat item geeft Emile reactie #14

  • Worden de volgende punten ‘overtreden’ ?
  • 15.01 g het nakomen van wettelijke verplichtingen.
  • 15.03 T-Mobile zal passende technische en organisatorische maatregelen treffen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies en tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.

Reactie door Arnoud Engelfriet #15

  • De brief van ”madbello” (ZapLog) uit #1 is een goed begin. Het antwoord daarop zal helpen om te bewijzen dat dit artikel uit de AV wordt geschonden. En op die grond zou je dan kunnen opzeggen.

Dus als je met een abonnement van T-Mobile of Vodafone in je maag zit, zou dit een makkelijke manier zijn om daar snel en zonder gezeik van af te komen.
Wie o wie gaat het proberen 😉

20 gedachten over “Per Direct je abonnement T-Mobile & Vodafone opzeggen ?”

  1. @Ron : Je in ieder geval de helpdesk bellen en je situatie uitleggen en sowieso een zielige brief in mekaar zetten. Dat wil wel eens helpen.

  2. Door meerdere oorzaken zit ik nu in schuldhulpverlening en wil per direct van contract vodafone af kan dit ?

    Misschien nu vodafone smsjes doorstuurd ??

    reageren mag ook naar mail ron.wijnen@rws.nl

  3. Heeft iemand dit al geprobeerd? ben wel benieuwd eigenlijk, ik zit ook aan een 2 jarig contract vast heb me weet wat aan laten smeren betaal 80 euro per maand was nodig voor mijn werk, inmiddels heb ik geen werk meer en verbruik van de 750 belminuten hooguit 30 minuten en een paar sms jes van de bundel. ze zouden een soort bescherming moeten hebben voor mensen die in de financiele problemen komen omdat ze hun baan verliezen 🙁

  4. dus als ik het goed begrijp moet ik deze brief sturen:

    Geachte heer, mevrouw,

    Uit berichtgeving in onder andere NRC Handelsblad blijkt dat uw organisatie gegevens verstrekt aan derden over in ieder geval de inhoud van SMS-berichtenverkeer. Ik ben klant bij u en heb telefoonnummer [uw nummer hier] in gebruik.

    Voor journalisten een toevoeging:

    Aan gezien ik als journalist met enige regelmaat vertrouwelijke communicatie voer, belemmert dit mijn mogelijkheden tot vrije nieuwsgaring.

    Hierbij verzoek ik u dan ook met verwijzing naar artikel 35 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens een overzicht van de gegevens die u met betrekking tot mijn persoon verwerkt. Tevens verzoek ik om een overzicht van alle informatie die is verstrekt aan derde partijen. Daarbij gaat het om welke informatie is gegeven, wanneer dat is gebeurd, wat de herkomst van de gegevens is geweest, met welk doel en wie de ontvanger is geweest.

    [Voor zakelijke abonnementen]

    Volledigheidshalve wijs ik u op het feit dat de communicatie van personen bescherming geniet in bijvoorbeeld de Wet Bescherming Persoonsgegevens, de Grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de mens. Daarbij speelt het feit dat dit een zakelijke aansluiting betreft geen rol.

    Volgens de wet mag u een bedrag van ten hoogste €4,50 rekenen. Gezien de evidente schending van de privacy adviseer ik u die niet te rekenen. Mocht u dat toch willen doen dan verzoek ik u mij hiervan vooraf op de hoogte te brengen. Voor de vaststelling van mijn identiteit verwijs ik naar de kopie legitimatiebewijs welke reeds in uw bezit is.

    Hoogachtend,

  5. hallo

    ik heb een abbonement van t-mobiele.

    heb hem nu 3 maanden maar ga door fouten van t-mobiele er over heen.

    en moest paaar keer door verkeerd inlichting ook nog me vorige abbonement betalen.

    hij loopt in 2011 af

    kan alsjeblieft iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik hier per direct van af kom??

    MVG

    Jeroen

  6. Dus je kunt per 1 juli bij alles je contract opzeggen met een maand opzegtermijn?

    Mijn abbo is al afgelopen bij KPN, maar wil er nu ook vanaf. dus vanaf morgen hoef ik nog maar een maand te wachten?

  7. Hier nog een 😉

    Heb wel eens problemen gehad, maar die zijn altijd naar tevredenheid opgelost. De problemen zaten eerlijk gezegd ook eerder bij hun reparatiebedrijf.

    Beter dan KPN!
    .-= Kijk ook eens op Geertje´s laatste blog item : ..Groot wijkfeest Bouwlust =-.

  8. @ Geertje : Dat is super nieuws, daar zullen ze niet blij mee zijn, al zou ik daar niet snel gebruik van maken, omdat ik onwijs tevreden ben met t-mobile 😉

  9. Ah, gelukkig doe ik de dingen die echt het daglicht niet kunnen verdragen via Skype en dan ook nog op een PC van een ander 😉

  10. Hmm morgen dus eerst een ander prepaidkaartje halen van het een of ander, want ik bel met vodafone. Gewoon een paar keer een berichtje sturen met het woord "bom" erin en wie weet word je ineens van je bed geligt

    <abbr>Barry’s last blog post..Op vakantie naar Frankrijk</abbr>

Reacties zijn gesloten.