In 2007 is een postzegel vierenveertig gaan cent kosten. Wij hebben het dan
over zegels met de reclame van Unox rookworst erop, Heineken en God weet wie nog meer. Met andere woorden ……….. Een postzegel gaat van 0,39 naar 0,44 cent terwijl het gesponsord wordt door grote bedrijven in ruil voor reclame.
MAG DE PRIJS DAN EVEN HETZELFDE BLIJVEN, JA??????
Want de consument is weer de lul !! Waar blijven de Kamervragen?? Waar blijft de consumentenbond ?? Waar blijven de arrestatieteams van de FIOD ?? Staan die ook op de loonlijst van TNT?? Hoe lang wordt dit soort gelegaliseerde maffiapraktijken nog getolereerd in dit van corruptie en bedrog vergeven kloteland ??
‘Eén postzegel van 0,44 cent graag.’
‘Dat wordt dan een setje van vijf, meneer.’
‘Hoe bedoelt u?’
‘Wij verkopen geen losse postzegels meer. Alleen nog setjes van vijf of tien postzegels.’
‘Moet jij weten. Ik heb maar één zegel nodig, geen vijf en zeker geen tien.’
‘Sorry meneer, dit is een proef van TNT. En wat kan u het schelen.
Neem gewoon een setje dan hebt u een lekker voorraadje.’
‘Ik heb geen lekker voorraadje nodig. Ik heb één zegel nodig voor één brief.’
‘Dan kan ik u niet helpen, meneer,’
‘Daar zul je nog achter komen man.’Dus stop ik de brief in mijn zak en wacht af ……
Daarna doe ik even een rondje langs vrienden en bekenden en noem daar de naam van de postmedewerker.
Twee dagen later stapt de postmedewerker mijn stamkroeg binnen en bestelt een pilsje.
‘Dat wordt dan een setje van vijf meneer,’ zegt kroegbaas beminnelijk als altijd.
Hoe bedoelt u?’
‘Wij verkopen geen losse pilsjes meer. Alleen nog setjes van vijf of tien pilsjes.’
‘Ja, maar ik hoef maar één pilsje!’
‘Man, wat kan jou het schelen, neem gewoon een setje. Heb je een lekker voorraadje.’
‘Wat nou, ik wil maar één pilsje!!’
‘Dan kan ik u niet helpen, meneer.’
Een dag later belt Achmed van de snackbar mij: ‘Jouw postmedewerker staat in de rij, kom snel, kun je lachen.’
Dus spoed ik mij naar de snackbar waar postmedewerker net aan de beurt is als ik binnenkom:
‘Een kroket graag.’
‘Dat wordt dan een setje van vijf meneer,’ zegt Achmed.
‘Jezus, jij ook al??? Wat is dit hé??’
‘Wij verkopen geen losse kroketten meer. Alleen nog setjes van vijf of tien kroketten. Geeft toch niet? Heb je een lekker voorraadje.’
De volgende dag loop ik het postagentschap weer binnen;
‘Eén postzegel graag.’
Met wilde bewegingen trekt de postmedewerker een setje van vijf open en
overhandigt mij een zegel.
‘Dank u meneer. Tot ziens.’
Gemaild door Caspertje
Met die gratis groet moeten we maar mee doen 😉
je moet gewoon aan het loket gaan en vragen of hoeveel port er op moet.
als er dan een postzegel van 44 cent op moet, laat je dat door hun doen.
zij stempelen of plakken er een op.
op deze manier hebbben ze veel meer werk en als iederen dat gaat doen komen ze mensen te kort aan de balie.
alleen dan moet je 44 cent betalen en dat geven ze geen 1 cent meer terug, dan moet je zeggen dat je wil pinnen.
mocht je het allemaal te veel werk vinden koop je er gewoon een velletje daan betaal je ook gewoon 44 cent per zegel.
een brief en groet zonder kosten van Mr. X
PTT was vroeger van ons en nu verdienen ze aan ons.
Moet je gewoon Braille erop zetten, heb ooit eens gehoord dat het gratis is voor blinden, maar ja toen was het nog gewoon ptt dus of dat nog zo is weet ik nie
hadden ze de TNT maar niet moeten privatiseren
@henk
nee van het kwartke van kok gaat ook niemand dood ,van de btw verhoging gaat ook niemand dood ,jezus wordt een wakker man en kom onder die staan vandaan ,er staat reclame op de zegel is dus al betaald ,
echter worden wij weer in een hoek gedrukt we moeten,ze afnemen anders niet , dit is monopoly positie ten top uitbuiten !
Van die vijf cent gaat niemand dood, het is al tijden niet meer verhoogd, en ook van die reclame lig ik niet wakker. Wat erger is is dat je ze enkel per vijf of 10 kunt kopen. Dat moeten mensen toch zelf kunnen weten?
Naast TNT zijn er nog meer van dat soort doorgeschoten ex-publieke instellingen die denken; ach, het is maar een domme consument die kopen toch wel wat en hoe wij het aanbieden? Neem bvb. de meeste nutsbedrijven zoals de drinkwaterboer, staat vandaag ook wederom in het nieuws met hoge rendementen en toch nog steeds stijgende rekeningen en inderdaad Mike, de consument maakt zich amper druk, dus hun strategie werkt gewoon; aanbod maakt vraag en daarna vraag je meer én meer 😉