De bestuurlijke snorscooter lamlendigheid

Ik heb me de laatste week echt zitten verbazen over die snorscooter discussie. In de serie Tattas be like, zwartenpieten en vuurwerkdiscussie. Het poldermodel laat nu duidelijk blijken dat het niet gezond is voor mens en maatschappij, de betutteling van regels die er zijn om overschreden te worden en alles in de marge van een cijfer en zijn regel. Maar het ergste is dat de wetgever regels maakt en die niet handhaaft en iedereen zijn eigen regels er van maakt en een zinloze discussie aan aanhangt terwijl daar duidelijke regels voor zijn. De enig oplossing is handhaven of die regels afschaffen.

Gaat die snorscooter harder dan 25? In beslag nemen en via Domeinen RZ naar ontwikkelingslanden exporteren en verkopen. Als je een ongeluk krijgt of veroorzaakt terwijl je snorscooter is opgevoerd, de gehele schade verhalen op de eigenaar van die snorscooter en de snorscooter In beslag nemen en via Domeinen RZ naar ontwikkelingslanden exporteren en verkopen. En niet te vergeten ook een flinke boete.

Eigenlijk is het discussie waar geen discussie hoort te zijn, de overheid doet gewoon zijn werk niet en doet aan gedoogbeleid ten kosten van de verkeersveiligheid. Terwijl als je fiets met een kapot achterlicht jij gelijk een bon krijgt. Ik snap werkelijk niet die rare Nederlandse mentaliteit, van de ene kant zijn we moralistisch en op de regel op dingen die beter afgeschaft zouden kunnen worden en aan de andere kant heerst er een bestuurlijke lamlendigheid in een woud aan regelgeving, zo als in het verleden gebeurt is met het misbruik van de hypotheekaftrek, het softdrugsbeleid, de verschillende rugzakjes in het onderwijs, in de schuldhulpverlening, arbeidsmarkt en uitzendbureaus, enz, enz.

Juist waar regels nodig zijn laat de overheid het afweten en delegeert alle verantwoordelijkheden aan een de psychopathische grillen van de marktwerking. De overheid trek zich terug en roeptoetert allerlei kreten als een participatie maatschappij. Opzich niet erg, maar als de overheid zich terug trekt wil ik ook dat mijn belasting op alles en nog wat zie terug trekken. Terwijl de overheid de meeste diensten privatiseert en in de uitverkoopt doet moeten we steeds meer belasting gaan betalen, loonbelasting, BTW op alle wat we kopen, milieubelasting, energiebelasting, belasting om een auto te kopen, om een auto te hebben en om met die auto te rijden, belasting en extra accijns op brandstof, assurantie belasting, belasting op je spaargeld waar je al ruim 60% belasting over hebt betaald, belasting om een huis te kopen, om er een te hebben en nog eens tientallen gemeentelijk belastingen, precario’s en vastrechten. Zelfs als je Nederland wil verlaten moet je belasting betalen op je vakantie, extra kerosine toeslagen en vliegveld belasting, enz, enz. We leven als het ware in een belastingparadijs waar de werkende burgen tot het merg word uitgezogen om de overheid het uit lamlendigheid te laten verkwisten aan theoretische politieke projecten en regelgeving die de realiteit zijn plank misslaat. Ik zeg Tattas no like en Weg met de snorscooter!

2 gedachten over “De bestuurlijke snorscooter lamlendigheid”

  1. Hoe harder die snorscooter kan des te beter. Helm niet verplichten. En het vergrijzingsprobleem lost zich sneller op dan men denkt 🙂

    1. Ik ben bang dat het meer arbeidsongeschikte zal opleveren die langdurige zorg zullen behoeven 😉

Reacties zijn gesloten.